MLM vagy burkolt pilótajáték? – a határok egyre elmosódottabbak!?


A kérdés valahogy így hangzik: Kellenek-e MLM Ferrarik és rakéták, vagy hasznosabb-e lassabban és stabilabban építkezni? Javára vált-e az MLM megítélésének a termékek helyett a meggazdagodás lehetőségének kihangsúlyozása?

Az 1960-70-as években mikor kialakult az MLM, a sok csatornás értékesítés, akkor az egésznek az volt az értelme, hogy az elégedett fogyasztók tovább ajánlották a termékeket és így ment ez emberről emberre, mígnem nagy fogyasztói hálózatok alakultak ki, amikben a termékek áramlásán volt a fő hangsúly!
Nem tudom, hogy mikor és kik által jött be az MLM más értelmezése, de bejött és sokszor ma már a nagy vezetők azt mondják, hogy tök mindegy mi a termék, csak a marketingterv legyen a jó, és minél hamarabb, minél több pénzt lehessen vele keresni! 

Az MLM többé nem arról szólt számukra, hogy mi a termék, mire jó a termék, és hogyan ajánljuk másoknak, hanem arról, mennyi pénzt lehet keresni, hogy lehet a legtöbb pénzt keresni, és kihozni a marketingtervből, hova és mennyi pénzt kell berakni a legnagyobb haszon érdekében! A honlapok, bemutatók fő eleme a dollárhegyek vizualizálása lett, s az MLM üzenete sokak számára már csak a legmenőbb kocsi, vagy egy szuper ház egy álom otthon bemutatása lett és a varázs szöveg – hogyan keress tonnányi pénzt? ! Az MLM céljává egyértelműen a gazdagság megszerzése vált, amihez a termék csak egy eszköz, a lényeg a kifizetési rendszerben van!



De mire is alapoz, hivatkozik ez a fajta megközelítési rendszer? Az egészséges életmód fontosságára, a termékek hasznos tulajdonságaira, a megelőzés vagy gyógyulás esélyeinek növelésére, esetleg a termékek összetételére?!
NEM! Ők nagyon jól tudják, hogy az embereket sajnos nem érdeklik az egészséggel kapcsolatos dolgok, sőt szinte mintha direkt élnének rosszul, játszadozva a halállal, az egészségüket támadásoknak veszélyeknek kitéve, közömbös és felelőtlen életmóddal!
Viszont a gazdagság, a vagyon, a luxuskörülmények sokkalta több embert vonzanak! Nem hiába van több milliárdos bevétele a Szerencsejáték Zrt-nek a meggazdagodni vágyó tömegek befizetéseiből!


A pszichológusok  marketingesek régóta tudják, hogy az emberek 2 dolog miatt hajlandóak mozdulni, és kilépni a kényelmi zónájukból! Ez a nyereség iránti vágy és a veszteségtől való félelem! Ha ezt sikerül meglovagolni akkor már veszik is elő a pénztárcájukat, a hitelkártyát és fizetik be a drága kezdőcsomagokat, a legjobban fizető pozíciók megszerzésért!  De a lényeg itt kezdődik! Ahhoz, hogy ne ússzon el a pénz, és tényleg megkapja a beígért kifizetéseket neki is be kell hozni a következő meggazdagodásra vágyó jelölteket akik szintén berakják a pénzhegyeket szintén a nagy „hozam” reményében!
És az egész marketingterv, üzleti toborzás erre épül. Felmutatni, hogy a mi vezetőink keresnek a legtöbbet az MLM világban, a csúcskeresők között hányan vannak a cégtől, és mutogatni a tábla méretű csekkeket, hogy ez és ez ennyit keresett!  Azt persze el felejtik megemlíteni  hogy ilyen pénzeket csupán a hálózat legfelső 1-2% - a keres, és közéjük bekerülni, felkerülni nem mindennapi embereknek elérhető feladat, lehetőség!

Nos ez az a pont amikor az ember már maga sem látja a határt, hogy MLM hálózatépítésről vagy burkolt pilótajátékról szól-e a dolog?  Mert ilyenkor mindig felvetődik a kérdés, mi lesz azokkal akik később lépnek be, akik már nem tudnak tömegeket elhitetni, azzal, hogy rakjanak be mázsányi pénz, hogy tonnányi pénzt keressenek?!  Másrészt az ilyen felállású „üzletekben” óriási a lemorzsolódás, így a gazdagság fenntartásához, mindig újabb és újabb „balekokat” kell találni, hisz a bevétel nem a stabil fogyasztói hálózatra épül, hanem az új nagy csomagos csatlakozókra! Akik viszont ha csalódnak és nem tudják tovább adni a pénzberakási stafétát, nem tudnak ugyanolyan meggyőzőek lenni mint a „szponzoruk” akkor könnyen bedobják a törülközőt és az első lesz amit abbahagynak, a cég termékeinek a vásárlása!

Ennek következtében állt elő a helyzet, hogy a legtöbb MLM cégnél az utolsó héten bonyolítják le a havi forgalom 70%-át, mivel a termékeket nem azért veszik a tagok mert mindennap használják, és szeretik hanem mert az mondjuk a kvalifikáció feltétele - egyszóval muszáj! Ilyenkor jönnek a sakkozások, és a nagy bevásárlások, hogy a pontok mindenhol meglegyenek!

Bizonyára te is összefutottál már olyan hirdetéssel a Google-ban, melyben gyors gazdagodást ígértek, bizonyítva azzal, hogy egyesek náluk már az első hónapban millió felett kerestek!
Ha feltételezzük a legjobbat és nem pénzmosásból vagy valami illegális dologból van a pénz, akkor egyértelmű, hogy jutalékot nem lehet másból kifizetni, mint bevételből, annak is csak a hasznából, a nyereségből! Nagy visszaosztáshoz, nagy forgalomnak is kell lenni! / Bár már ezt a problémát is megpróbálják egyes cégek kizárni azzal, hogy nincs is igazából kézzel fogható termék – aminek előállítási költsége lenne – hanem valami szolgáltatást, virtuális terméket, lehetőséget tesznek a helyébe, ezzel legalizálva a dolgot, mert ennek hiányában nyilvánvaló, hogy törvénybe ütköző pilótajáték – ponzi séma – gyanúja merülne fel! /

De ez már rég nem arról szól mint sejted, hogy hirtelen ennyi embernek az érdeklődését keltették fel a termékre és egy hónap alatt több milliós forgalmat generáltak, hanem többnyire 2 dologról:

1. Vagy arról van szó, hogy több százezres kezdőcsomagokkal indítottak el sok embert így volt mit szétosztani ! / Hozzátéve, hogy nagy valószínűséggel ezek az emberek nem friss tagok voltak, hanem egy másik MLM hálózatból áthozott struktúra!

2. Vagy mint a betiltott Sciennet esetében az ártatlan kis vásárlói hálózat - ami egy már bevált jó ötlet - egy csavarral máris befektetési központtá vált. Emberek tömegei rakták be a pénzüket a bankoknál nagyobb hozam reményében, s vásároltak jogokat, pozíciókat a rendszerben, s így sokan több milliót buktak a rendszer betiltásával! Láttunk egy DVD-t amin le lett vezetve, hogy lehet milliókat keresni a legokosabban helyezgetve a pénzünket!

És ez csak két kirívó eset a sok közül! Ma már nem ritka dolog, hogy az MLM cégek mellett kiépített képzési rendszerek nem titkolt célja az, hogy üzletileg a legtöbbet hozza ki a cég marketing tervéből! Ha rajtuk múlik, gyakran eltitkolják, hogy a cég részéről nincs semmi követelmény, gyakran 5-10 ezer forint regisztrációs díjjal már egyenlő jogú taggá lehet válni és lehet törzsvásárlói áron vásárolni mindenkinek! Ehelyett a prezentációkon úgy mutatják be a fantasztikus céget, hogy oda csak a több százezres kezdő csomag és a hasonlóan drága oktatási csomag megvásárlásával lehet csatlakozni! Persze ahhoz, hogy ezt letudják nyomni az emberek torkán már rég nem a termékek vannak a fókuszban, hanem a marketingterv! De ahhoz hogy az emberek a több százezres indulásra tudjanak jelentkezőket találni bizony komoly képzések kellenek, ahol az eladási, kérdezési, befolyásolási trükkök mellett olyan dolgokat is be kell vetni mint pld a tűzön járás ami által állítólag az emberek minden félelmüket le tudják győzni!

Természetesen, ha a jövedelmeket, a jutalék-kimutatásokat nézzük akkor az ilyen csoportok összetudnak minden hónapban hozni komoly bevételeket szerző embereket de, amiről persze nem beszélnek gyakran, hogy ez, a sok kudarcot való ember berakott pénzéből finanszírozódik! Elég csak felmenni internetes fórumokra ahol ezek a csalódott emberek kiáltanak kígyót, békát volt MLM cégükre! Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy ezek az emberek, akik belesültek az üzletbe, gyakran, szinte mindig abbahagyják a termékek fogyasztását, ha ez már nem üzleti érdekük!

Én személy szerint abban hiszek, hogy nem gyorsan kell meggazdagodni, hanem nagyon! És ehhez olyan rendszer kell, ami másolható, amiben nincsenek beépített kényszerek, amit mindenki aki akar valamit az életével meg tud csinálni és ahol a terméktapasztalatokra épül az üzlet, s a termék élvezete viszi előre a dolgokat, így ha valakinek nem jön össze az üzlet akkor is meg marad hűséges fogyasztónak! A lényeg, hogy érezd jól magad az üzletben! Ezzel függ össze, hogy a termékek ne legyenek túlárazva, csak hogy az üzletépítők még többet kereshessenek, hanem legyenek olyan árban, ami mindenki számára elérhető, s így akkor is megvegye, megvehesse a termékeket, ha nem fűződik hozzá anyagi érdeke!

Most nézzük meg számomra miért a DXN hálózat jelenti a legjobb megoldást és miért gondolom, hogy ha stabil passzív jövedelmet termelő MLM vállalkozást akarsz akkor miért érdemes hozzánk csatlakoznod!



- Ahogy Kócsó László szokta mondani a DXN-ben az értékesítés nem marketing fogásokon alapuló mókus vakítás mellett folyik, ami számomra azt jelenti, hogy hosszú távon hasznosabbnak tűnik ha az emberek a döntéseiket nem az akaratukat befolyásoló, a pszichéjükre irányuló nyomás alatt hozzák, hanem felnőtt emberként szabad akaratukból! Ezért a DXN-ben nincsenek fergeteges, lehengerlő beléptető előadások ahol minden eszközt bevetnek a jelöltek beléptetésére, meggyőzésére! Nincsenek trükkök, lezárási tanfolyamok arról, hogyan vegyünk rá embereket olyan dologra amit nem akarnak és hogy csikarjunk ki belőlük igenlő döntést és készséget arra, hogy akár hitelt is vegyenek fel leendő MLM vállalkozásuk több százezres kezdőcsomagjának és oktatási rendszerének megvásárlásához! Persze bárki megteheti, hogy ésszerűségből bevásárol, hogy mindig legyen nála termék de csak akkor, ha ezt önszántából teszi nem azért mert rákényszerítik!

- A DXN fogyasztói hálózat, amelyben a termék a húzóerő! A termék eladásához pedig nem kell marketingfogásokat kitalálni, nem kell bizonyítani az embereknek, hogy feltétlenül szükségük van rá, nem kell rá az igényt mérésekkel, tesztekkel felkelteni, nem kell Nobel díjra, NASA technológiára hivatkozni, vagy éppen egy újabb független táblázattal a termékünk mindenkinél magasabb ORAC értékére hivatkozni hanem egyszerűen meg kell kínálnunk az embereket egy élvezeti cikkel, egy nagyon finom kávéval és megkérni őket, hogy próbálják ki, hogy pár hétig mellőzzék eddig fogyasztott hagyományos kávéjukat és igyanak meg 3 doboz ganoderma kávét! A hatás szinte 100%-os az emberek könnyen ganodermakávé függővé válnak jó értelemben!

- Tény és való, hogy a DXN-ben még nem jelentek meg a nagy befektetők és nem dolgoztak ki gyors meggazdagodást ígérő teóriákat, gondosan kiszámolva, hogy több száz ezres csomagokat megvetetve az emberekkel, hogyan lehet a legtöbb pénzt kivenni ebből a vállalkozásból! Tény, hogy sokak nagyon apró lépésekkel haladnak és hosszú hónapokig nem keresnek pénzt tevékenységükkel! De az is tény, hogy mivel nincsenek beépített kényszerítő eszközök, nincs nullázódás, visszaesés, hó végi pontelvárások, kötelező vásárlások, személyes pontérték így nincsenek eladatlan készletek a szekrényekben, nincsenek megkeseredett az üzletépítésbe belebukott és nagy vesztességeket elkönyvelő MLM sérültek! Mindenki jól érzi magát az üzletben és lelkesedéssel fogyasztja a kedvencévé avanzsált élvezeti cikkeket, majd felismerve azok szükségességét el kezdenek táplálék-kiegészítőket is fogyasztani! Ennek következtében az üzletet a sok lelkes kis fogyasztó viszi előre akik hónapról hónapra rendszeresen megveszik a termékeket és folyamatosan hozzák be az újabb és újabb kávé fogyasztókat vagy épp azokat akik a ganoderma szappan csodálatos képességeire lettek fogékonyak!

- A DXN online támogató rendszere és a nemzetközi üzlet építést is elősegítő honlaprendszere olyan internetes támogatást ad az üzlet építőknek amelyek az offline kommunikációt kiegészítve tekintélyt, hitelességet és minőségi fellépést biztosítanak! A belső levelező rendszer, web iroda, letölthető tanítások, online prezentációk, több funkciós kapcsolati lapok stb. olyan magas szintű szolgáltatások amikért más hálózatokban vagy más üzleti szférában komoly összegeket raknak le a networkerek, itt viszont az egyszeri 5000Ft regisztrációs díjért ezeket pluszba ingyen kapod!
Ragozhatnám még az előnyöket, de talán ennyi elég arra, hogy megértsd hogy a DXN számodra valóban a legjobb befektetés lehet, és egy olyan hely ahol valóban jól érezheted magad! Ha stressz nélküli, nyomulás mentes könnyen megtanulható és másolható MLM céget akarsz akkor jó helyen jársz! Ha te a magad tempójában, a saját stílusodban építhető barátságos MLM hálózatot keresel akkor megtaláltad! Ha olyan céget keresel aminek termékeit akkor is fogyasztanád ha nem érdekelne az üzlet, akkor ne keress tovább!
Senki se várja el, hogy Ferrari vagy rakéta legyél! Nem kell sietned, nem szorít az idő, érezd jól magad az üzletben, tanulj, találj új barátokat, ismerősöket és élvezd a kávé vagy más termékek zamatát ízét hatását stb.!

Konklúzió:
Szerintem ma még mindig sokkal kevesebb embert lehet megszólítani egy MLM-es szuper meggazdagodást ígérő üzleti ajánlattal mint például egy jó kávéval ! Természetesen a nagy halakat időben észre kell venni és ahol lehet érdemes gyorsítani a folyamatokon, lehet a marketingtervet okosan kihasználni, figyelembe venni, de fontos, hogy az emberekkel való kommunikációban mindig ez legyen az első: 

Ne az embereket használd fel az üzleted építésére, hanem használd az üzleted az emberek felépítésére! 

--
Nagy Gábor

Egy videó ami szerintem alátámasztja a gondolataimat! Eric Worre talán hitelesebb mint én!



No Response to "MLM vagy burkolt pilótajáték? – a határok egyre elmosódottabbak!?"

Megjegyzés küldése