A
kérdés valahogy így hangzik: Kellenek-e MLM Ferrarik és rakéták, vagy
hasznosabb-e lassabban és stabilabban építkezni? Javára vált-e az MLM
megítélésének a termékek helyett a meggazdagodás lehetőségének kihangsúlyozása?
Az
1960-70-as években mikor kialakult az MLM, a sok csatornás értékesítés, akkor az
egésznek az volt az értelme, hogy az elégedett fogyasztók tovább ajánlották a termékeket
és így ment ez emberről emberre, mígnem nagy fogyasztói hálózatok alakultak ki,
amikben a termékek áramlásán volt a fő hangsúly!
Nem
tudom, hogy mikor és kik által jött be az MLM más értelmezése, de bejött és
sokszor ma már a nagy vezetők azt mondják, hogy tök mindegy mi a termék, csak a
marketingterv legyen a jó, és minél hamarabb, minél több pénzt lehessen vele
keresni!
Az MLM többé nem arról szólt számukra, hogy mi a termék, mire jó a termék, és hogyan ajánljuk másoknak, hanem arról, mennyi pénzt lehet keresni, hogy lehet a legtöbb pénzt keresni, és kihozni a marketingtervből, hova és mennyi pénzt kell berakni a legnagyobb haszon érdekében! A honlapok, bemutatók fő eleme a dollárhegyek vizualizálása lett, s az MLM üzenete sokak számára már csak a legmenőbb kocsi, vagy egy szuper ház egy álom otthon bemutatása lett és a varázs szöveg – hogyan keress tonnányi pénzt? ! Az MLM céljává egyértelműen a gazdagság megszerzése vált, amihez a termék csak egy eszköz, a lényeg a kifizetési rendszerben van!
De
mire is alapoz, hivatkozik ez a fajta megközelítési rendszer? Az egészséges
életmód fontosságára, a termékek hasznos tulajdonságaira, a megelőzés vagy
gyógyulás esélyeinek növelésére, esetleg a termékek összetételére?!
NEM! Ők nagyon jól tudják, hogy az embereket sajnos nem érdeklik az egészséggel kapcsolatos dolgok, sőt szinte mintha direkt élnének rosszul, játszadozva a halállal, az egészségüket támadásoknak veszélyeknek kitéve, közömbös és felelőtlen életmóddal!
Viszont a gazdagság, a vagyon, a luxuskörülmények sokkalta több embert vonzanak! Nem hiába van több milliárdos bevétele a Szerencsejáték Zrt-nek a meggazdagodni vágyó tömegek befizetéseiből!
NEM! Ők nagyon jól tudják, hogy az embereket sajnos nem érdeklik az egészséggel kapcsolatos dolgok, sőt szinte mintha direkt élnének rosszul, játszadozva a halállal, az egészségüket támadásoknak veszélyeknek kitéve, közömbös és felelőtlen életmóddal!
Viszont a gazdagság, a vagyon, a luxuskörülmények sokkalta több embert vonzanak! Nem hiába van több milliárdos bevétele a Szerencsejáték Zrt-nek a meggazdagodni vágyó tömegek befizetéseiből!
A pszichológusok marketingesek régóta tudják, hogy az emberek
2 dolog miatt hajlandóak mozdulni, és kilépni a kényelmi zónájukból! Ez a
nyereség iránti vágy és a veszteségtől való félelem! Ha ezt sikerül
meglovagolni akkor már veszik is elő a pénztárcájukat, a hitelkártyát és
fizetik be a drága kezdőcsomagokat, a legjobban fizető pozíciók
megszerzésért! De a lényeg itt kezdődik!
Ahhoz, hogy ne ússzon el a pénz, és tényleg megkapja a beígért kifizetéseket
neki is be kell hozni a következő meggazdagodásra vágyó jelölteket akik szintén
berakják a pénzhegyeket szintén a nagy „hozam” reményében!
És az egész marketingterv, üzleti toborzás
erre épül. Felmutatni, hogy a mi vezetőink keresnek a legtöbbet az MLM
világban, a csúcskeresők között hányan vannak a cégtől, és mutogatni a tábla
méretű csekkeket, hogy ez és ez ennyit keresett! Azt persze el felejtik megemlíteni hogy ilyen pénzeket csupán a hálózat legfelső
1-2% - a keres, és közéjük bekerülni, felkerülni nem mindennapi embereknek
elérhető feladat, lehetőség!
Nos
ez az a pont amikor az ember már maga sem látja a határt, hogy MLM
hálózatépítésről vagy burkolt pilótajátékról szól-e a dolog? Mert
ilyenkor mindig felvetődik a kérdés, mi lesz azokkal akik később lépnek be,
akik már nem tudnak tömegeket elhitetni, azzal, hogy rakjanak be mázsányi pénz,
hogy tonnányi pénzt keressenek?! Másrészt az ilyen felállású „üzletekben”
óriási a lemorzsolódás, így a gazdagság fenntartásához, mindig újabb és újabb
„balekokat” kell találni, hisz a bevétel nem a stabil fogyasztói hálózatra
épül, hanem az új nagy csomagos csatlakozókra! Akik viszont ha csalódnak és nem
tudják tovább adni a pénzberakási stafétát, nem tudnak ugyanolyan meggyőzőek
lenni mint a „szponzoruk” akkor könnyen bedobják a törülközőt és az első lesz
amit abbahagynak, a cég termékeinek a vásárlása!
Ennek
következtében állt elő a helyzet, hogy a legtöbb MLM cégnél az utolsó héten
bonyolítják le a havi forgalom 70%-át, mivel a termékeket nem azért veszik a
tagok mert mindennap használják, és szeretik hanem mert az mondjuk a
kvalifikáció feltétele - egyszóval muszáj! Ilyenkor jönnek a sakkozások, és a
nagy bevásárlások, hogy a pontok mindenhol meglegyenek!
Bizonyára
te is összefutottál már olyan hirdetéssel a Google-ban, melyben gyors
gazdagodást ígértek, bizonyítva azzal, hogy egyesek náluk már az első hónapban
millió felett kerestek!
Ha
feltételezzük a legjobbat és nem pénzmosásból vagy valami illegális dologból
van a pénz, akkor egyértelmű, hogy jutalékot nem lehet másból kifizetni, mint
bevételből, annak is csak a hasznából, a nyereségből! Nagy visszaosztáshoz,
nagy forgalomnak is kell lenni! / Bár már ezt a problémát is megpróbálják egyes
cégek kizárni azzal, hogy nincs is igazából kézzel fogható termék – aminek előállítási
költsége lenne – hanem valami szolgáltatást, virtuális terméket, lehetőséget
tesznek a helyébe, ezzel legalizálva a dolgot, mert ennek hiányában
nyilvánvaló, hogy törvénybe ütköző pilótajáték – ponzi séma – gyanúja merülne
fel! /
De
ez már rég nem arról szól mint sejted, hogy hirtelen ennyi embernek az
érdeklődését keltették fel a termékre és egy hónap alatt több milliós forgalmat
generáltak, hanem többnyire 2 dologról:
1.
Vagy arról van szó, hogy több százezres kezdőcsomagokkal indítottak el sok
embert így volt mit szétosztani ! / Hozzátéve, hogy nagy valószínűséggel ezek
az emberek nem friss tagok voltak, hanem egy másik MLM hálózatból áthozott
struktúra!
2.
Vagy mint a betiltott Sciennet esetében az ártatlan kis vásárlói hálózat - ami
egy már bevált jó ötlet - egy csavarral máris befektetési központtá vált.
Emberek tömegei rakták be a pénzüket a bankoknál nagyobb hozam reményében, s
vásároltak jogokat, pozíciókat a rendszerben, s így sokan több milliót buktak a
rendszer betiltásával! Láttunk egy DVD-t amin le lett vezetve, hogy lehet
milliókat keresni a legokosabban helyezgetve a pénzünket!
És
ez csak két kirívó eset a sok közül! Ma már nem ritka dolog, hogy az MLM cégek
mellett kiépített képzési rendszerek nem titkolt célja az, hogy üzletileg a
legtöbbet hozza ki a cég marketing tervéből! Ha rajtuk múlik, gyakran
eltitkolják, hogy a cég részéről nincs semmi követelmény, gyakran 5-10 ezer
forint regisztrációs díjjal már egyenlő jogú taggá lehet válni és lehet
törzsvásárlói áron vásárolni mindenkinek! Ehelyett a prezentációkon úgy
mutatják be a fantasztikus céget, hogy oda csak a több százezres kezdő csomag
és a hasonlóan drága oktatási csomag megvásárlásával lehet csatlakozni! Persze
ahhoz, hogy ezt letudják nyomni az emberek torkán már rég nem a termékek vannak
a fókuszban, hanem a marketingterv! De ahhoz hogy az emberek a több százezres
indulásra tudjanak jelentkezőket találni bizony komoly képzések kellenek, ahol
az eladási, kérdezési, befolyásolási trükkök mellett olyan dolgokat is be kell
vetni mint pld a tűzön járás ami által állítólag az emberek minden félelmüket
le tudják győzni!
Természetesen,
ha a jövedelmeket, a jutalék-kimutatásokat nézzük akkor az ilyen csoportok
összetudnak minden hónapban hozni komoly bevételeket szerző embereket de,
amiről persze nem beszélnek gyakran, hogy ez, a sok kudarcot való ember
berakott pénzéből finanszírozódik! Elég csak felmenni internetes fórumokra ahol
ezek a csalódott emberek kiáltanak kígyót, békát volt MLM cégükre! Mi sem
bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy ezek az emberek, akik belesültek az
üzletbe, gyakran, szinte mindig abbahagyják a termékek fogyasztását, ha ez már
nem üzleti érdekük!
Én
személy szerint abban hiszek, hogy nem gyorsan kell meggazdagodni, hanem
nagyon! És ehhez olyan rendszer kell, ami másolható, amiben nincsenek beépített
kényszerek, amit mindenki aki akar valamit az életével meg tud csinálni és ahol
a terméktapasztalatokra épül az üzlet, s a termék élvezete viszi előre a
dolgokat, így ha valakinek nem jön össze az üzlet akkor is meg marad hűséges
fogyasztónak! A lényeg, hogy érezd jól magad az üzletben! Ezzel függ össze,
hogy a termékek ne legyenek túlárazva, csak hogy az üzletépítők még többet
kereshessenek, hanem legyenek olyan árban, ami mindenki számára elérhető, s így
akkor is megvegye, megvehesse a termékeket, ha nem fűződik hozzá anyagi
érdeke!
Most
nézzük meg számomra miért a DXN hálózat jelenti a legjobb megoldást és miért
gondolom, hogy ha stabil passzív jövedelmet termelő MLM vállalkozást akarsz
akkor miért érdemes hozzánk csatlakoznod!
-
Ahogy Kócsó László szokta mondani a DXN-ben az értékesítés nem marketing
fogásokon alapuló mókus vakítás mellett folyik, ami számomra azt jelenti, hogy
hosszú távon hasznosabbnak tűnik ha az emberek a döntéseiket nem az akaratukat
befolyásoló, a pszichéjükre irányuló nyomás alatt hozzák, hanem felnőtt
emberként szabad akaratukból! Ezért a DXN-ben nincsenek fergeteges, lehengerlő
beléptető előadások ahol minden eszközt bevetnek a jelöltek beléptetésére,
meggyőzésére! Nincsenek trükkök, lezárási tanfolyamok arról, hogyan vegyünk rá
embereket olyan dologra amit nem akarnak és hogy csikarjunk ki belőlük igenlő
döntést és készséget arra, hogy akár hitelt is vegyenek fel leendő MLM
vállalkozásuk több százezres kezdőcsomagjának és oktatási rendszerének
megvásárlásához! Persze bárki megteheti, hogy ésszerűségből bevásárol, hogy
mindig legyen nála termék de csak akkor, ha ezt önszántából teszi nem azért
mert rákényszerítik!
- A
DXN fogyasztói hálózat, amelyben a termék a húzóerő! A termék eladásához pedig
nem kell marketingfogásokat kitalálni, nem kell bizonyítani az embereknek, hogy
feltétlenül szükségük van rá, nem kell rá az igényt mérésekkel, tesztekkel
felkelteni, nem kell Nobel díjra, NASA technológiára hivatkozni, vagy éppen egy
újabb független táblázattal a termékünk mindenkinél magasabb ORAC értékére
hivatkozni hanem egyszerűen meg kell kínálnunk az embereket egy élvezeti
cikkel, egy nagyon finom kávéval és megkérni őket, hogy próbálják ki, hogy pár
hétig mellőzzék eddig fogyasztott hagyományos kávéjukat és igyanak meg 3 doboz
ganoderma kávét! A hatás szinte 100%-os az emberek könnyen ganodermakávé
függővé válnak jó értelemben!
-
Tény és való, hogy a DXN-ben még nem jelentek meg a nagy befektetők és nem
dolgoztak ki gyors meggazdagodást ígérő teóriákat, gondosan kiszámolva, hogy
több száz ezres csomagokat megvetetve az emberekkel, hogyan lehet a legtöbb
pénzt kivenni ebből a vállalkozásból! Tény, hogy sokak nagyon apró lépésekkel
haladnak és hosszú hónapokig nem keresnek pénzt tevékenységükkel! De az is
tény, hogy mivel nincsenek beépített kényszerítő eszközök, nincs nullázódás,
visszaesés, hó végi pontelvárások, kötelező vásárlások, személyes pontérték így
nincsenek eladatlan készletek a szekrényekben, nincsenek megkeseredett az
üzletépítésbe belebukott és nagy vesztességeket elkönyvelő MLM sérültek!
Mindenki jól érzi magát az üzletben és lelkesedéssel fogyasztja a kedvencévé
avanzsált élvezeti cikkeket, majd felismerve azok szükségességét el kezdenek
táplálék-kiegészítőket is fogyasztani! Ennek következtében az üzletet a sok
lelkes kis fogyasztó viszi előre akik hónapról hónapra rendszeresen megveszik a
termékeket és folyamatosan hozzák be az újabb és újabb kávé fogyasztókat vagy
épp azokat akik a ganoderma szappan csodálatos képességeire lettek fogékonyak!
- A
DXN online támogató rendszere és a nemzetközi üzlet építést is elősegítő
honlaprendszere olyan internetes támogatást ad az üzlet építőknek amelyek az
offline kommunikációt kiegészítve tekintélyt, hitelességet és minőségi
fellépést biztosítanak! A belső levelező rendszer, web iroda, letölthető
tanítások, online prezentációk, több funkciós kapcsolati lapok stb. olyan magas
szintű szolgáltatások amikért más hálózatokban vagy más üzleti szférában komoly
összegeket raknak le a networkerek, itt viszont az egyszeri 5000Ft
regisztrációs díjért ezeket pluszba ingyen kapod!
Ragozhatnám
még az előnyöket, de talán ennyi elég arra, hogy megértsd hogy a DXN számodra
valóban a legjobb befektetés lehet, és egy olyan hely ahol valóban jól
érezheted magad! Ha stressz nélküli, nyomulás mentes könnyen megtanulható és
másolható MLM céget akarsz akkor jó helyen jársz! Ha te a magad tempójában, a
saját stílusodban építhető barátságos MLM hálózatot keresel akkor megtaláltad!
Ha olyan céget keresel aminek termékeit akkor is fogyasztanád ha nem érdekelne
az üzlet, akkor ne keress tovább!
Senki
se várja el, hogy Ferrari vagy rakéta legyél! Nem kell sietned, nem szorít az
idő, érezd jól magad az üzletben, tanulj, találj új barátokat, ismerősöket és
élvezd a kávé vagy más termékek zamatát ízét hatását stb.!
Konklúzió:
Szerintem
ma még mindig sokkal kevesebb embert lehet megszólítani egy MLM-es szuper
meggazdagodást ígérő üzleti ajánlattal mint például egy jó kávéval !
Természetesen a nagy halakat időben észre kell venni és ahol lehet érdemes
gyorsítani a folyamatokon, lehet a marketingtervet okosan kihasználni,
figyelembe venni, de fontos, hogy az emberekkel való kommunikációban mindig ez
legyen az első:
Ne az embereket használd fel az üzleted építésére, hanem
használd az üzleted az emberek felépítésére!
--
Nagy Gábor
Nagy Gábor
Egy videó ami szerintem alátámasztja a gondolataimat! Eric Worre talán hitelesebb mint én!
No Response to "MLM vagy burkolt pilótajáték? – a határok egyre elmosódottabbak!?"
Megjegyzés küldése